Geiten bokken en nog veel meer/ Vervolg gisteren in Villanueva del Rosario dag 1

17 april 2023 - Antequera, Spanje

Gisteren na de schrik bekomen (gelukkig.is alles.goed.met jou. Lieve Lara) zijn we weer op pad gegaan. Als klimgeiten de smalle straatjes op naar een leuk terrasje bij een prachtige  kapel in  Antequera.

we parkeren bij 🅿️ parking antequera centro.
Campari centra calle Diego Ponce 15,bajo 29200 , let op alleen met contant geld te betalen. De 5de verdieping heeft een 360 graden uitzicht! je mag maar tot etage 3 parkeren, de rest is voor omwonende-vergunninghouders.

Wandeling
Door antequera met tussenstop bij plaza corso viejo, calle Encarnacion, lunch la socorrilla (zeer eenvoudig maar op een erg leuke plek) en eindbestemming santa maria de Mayor.
ff opzoeken in Google maps en je wandeling is klaar/ langs een aantal leuke plekjes.

13 min naar lunch en 6 min naar Maria mayor , terugreis ook 13 min. Maar denk aan de hoogteverschillen. Het is stijgen en dalen hier.

Over geiten gesproken. Een hele kudde caramel kleurige geiten langs de weg .

Daarna besluiten we toch nog naar het natuurpark El Torcal te rijden. Zo'n 30 min. De weg wordt steeds steiler, en de omgeving verandert. Hier is 12 graden en de zon is al een eind op weg onder te gaan. Het is bijna verlaten. (We zijn eigenlijk te laat /door omstandigheden) En...dat denken een kudde steenbokken ook. Wauw wat leuk om dit te zien.

We wandelen een stukje door het stenen landschap als plots een vos verschijnt. Wat een beestenbende. Hij komt naar ons toe en op zo'n 3 meter voor ons poseert hij even op een rots. Maar papa kan het moment net niet vangen met zn camera. Jammer!!!. De zon is te ver onder om meer te zien. Dus gaan we de berg weer af. Tijd om te slapen. Poeh. Een lange spannende dag.

TIP Ga tijdens de gouden uren of net iets eerder. (Een uurtje voor zonsondergang) wij waren nu pas rond half 9 en dat is te laat. Maar goed, we konden nog wel genieten van het wildlife en schoten een aantal prachtige plaatjes.

Aanrader
hotel Haciënda Fresneda Maria in Villanueva del Rosario. (ik krijg geen commissie, het is slecht een persoonlijke tip)

prachtig complex, heerlijk om even bij te komen van een vroege ochtendvlucht en een prachtige en rustige start van onze rondreis. Zo fijn om rustig te ontbijten met zo’n uitzicht.  En het ligt heel centraal met echt leuke bezienswaardigheden in de buurt. DOEN dus.