Granada. Best een beetje spannend😆☺

18 april 2023 - Granada, Spanje

Na een heerlijk ontbijt met uitzicht in hotel Haciënda Fresneda Maria rijden we naar Granada/ 1 uurtje rijden. In onze rode auto. Wel ff zoeken naar de p garage. waar ons hotel in Granada een contract mee heeft.  En wat hebben wij een leuk hotel  Casa del Capitel Nazarí is een 16e-eeuws paleis in de middeleeuwse Moorse wijk, Albayzín, van Granada. Het ligt midden in de autovrije wijk. En past volledig in de sfeer van deze sfeervolle wijk.  We mogen een taxi nemen op kosten van het hotel, maar het is maar 12 minuutjes lopen en de straten zijn vlak. We hebben maar 1 koffer, dus lopen we. Het is schitterend weer🌞

We ontdekken de omgeving en lunchen laat. Energie opdoen voor de barre tocht.

Om 16 uur hebben we een tocht op elektrische fietsen. Geboekt bij tripadvisor bij topSegway & Tourbikes in Granada. Moet je net mama hebben pffff. held op de fiets. Allemaal op en af de kinderkopjes glibber glibber. En ik heb weer een fiets waar de ondersteuning uitvalt en ik het te laat door heb. Mijn schuld, niet van de fiets. Trappen man.. hijgen man...iedereen mij voorbij. Toen moest de groep (totaal met zn 6en en een gids) ff stoppen. En mamma hijgen 😊schaam. Maar daarna ging t super. De fiets deed t weer en we beklommen de ene naar de andere smalle straatjes  erg leuk om mee te maken. En wat een uitzichten! Ik wilde heel graag naar Sacromonte omdat hier een deel van het boek Maan van Lucinda riley zich afspeelt. Dit is gebaseerd op de beroemde flamenco danseres Carmen Albayzin. Tijdens de tocht konden we een grot woning ook bezichtigen, koste eur 2 pp(niet bij de fietstochtprijs inbegrepen). De fietstocht is hartstikke leuk.

S avonds zijn we Nog naar boven gelopen naar het uitzichtpunt Mirador San Nicolas om de zon onder te zien gaan. Daarna snelle hap en daarna snel naar het hotel. Ik lig nu gedouched en al in bed.

PS, we zijn al 2 keer in Granada geweest, waaronder een prachtig bezoek aan het Alhambra. Daarom laten wij dit nu voor wat het is en ligt de focus van deze dag op iets anders.