ONDERWEG Naar Ronda Dag 10

26 april 2023 - Ronda, Spanje

Allereerst sorry, ik maakte een foutje bij de foto albums, het is natuurlijk dag 10 en niet dag 9😊

we starten de dag rustig met ons laatste ontbijt bij Tio Pépé in Jerez. Dit ontbijt is geen buffet, maar we mogen bestellen. Ik kies toast en jam met croissant, muesli met heerlijke yoghurt en een schaaltje fruit. Herman kiest natuurlijk……Ham en EGGS🥚🥚 en al het bovengenoemde zonder de jam. Verse jus MMMM.  Onze eerste bestemming vandaag is Setenil  de las bodegas. Bij dit dorp zijn de huizen tegen de rotswanden gebouwd. Met als gevolg overhangende rotsen over de straten. Mensen staan in de rij om perse op het terrasje onder de rotsen te eten, ons niet gezien. We lopen iets verder, papa koopt een hoedje en we eten heerlijk in een klein restaurantje wat tapas. Daarna door naar ronda, waar we slapen in een luxe hotel midden in t centrum. Maar eerst komen we JAWEL weer een kudde geitjes tegen. In ons hotel koelen we even af, het is hier 34-32 graden. En het zwembad is hartstikke koud. Nogmaals je moet wat voor de foto overhebben 😉.

lekker opgefrist rijden we naar het smurfendorp Juzcar. Het is nu rond 18 uur. De toch gaat door een schitterend natuurgebied met haarspeldbochten en witte dorpjes tegen de groene heuvels.

waarom Juzcar? Nou, om gargamel en grote smurf te ontmoeten…natuurlijk. Ik ontsnap aan zijn klauwen, alleen heeft papa  de foto hiervan gemaakt, die ik niet kan delen.  Het dorpje is in 2011 smurfenblauw geverfd om de film: de smurfen te promoten. Deze kleur beviel de bewoners wel en nu is het dorp een bezienswaardigheid. Terug in ronda gaan we naar de brug kijken en uiteindelijk een hapje eten. Tijd om te gaan slapen.
morgen is het Koningsdag thuis. En…..lopen wij het konings pad Caminito del rey. 8 km langS een kloof. Nu eerst slapen.