Een trail door de sierra nevada bergen

19 april 2023 - Úbeda, Spanje

Gisteren was t best laat. Dus ben ik wat sloom vandaag. Het ontbijt is in een heel sfeervol klein kamertje. Ik ga eens koffie halen voor ons. En dat gaat gelijk mis. Want ik vergeet de  cupjes in t Apparaat te doen. Hop de keuken in om t weg te  gooien bij de aardige mevrouw. Vergeet ik dat ik een pistoletje in de grill heb gelegd ...oepsie beetje krokant...daar hou ik van 😉

nog even genieten van dit schitterende rustieke hotel.

Vandaag is t wat bewolkt een mooie dag om te wandelen. Iets onder granada is een bijzondere trial.door.de Sierra.Nevada. Een enorme bergketen. De wandeling bevat meerdere.hangbruggen en wat klauter werk onderweg. We lopen deels langs een rivier en door een kloof. We zien wel hoe ver we t trial lopen. ..is het plan. En het is spectaculair. Zie de foto's.  We besluiten niet terug te gaan maar t rondje af te maken.Helaas is het na al het spektakel alleen maar berg op in de zon. Pff. Maar gelukkig uiteindelijk ook weer naar beneden. We zijn er wel wat langer mee bezig. Van 12 uur tot half 4. Voor ons loopt een nederlandse echtpaar. Van ver in de zestig. Maar die mevrouw klautert en kruipt nog prima. Al is ze wat slechter ter been. Bewondering hoor. Een echter doorzetter. Daarna in 2 uur naar het  volgende hotel in Ubeda
Een schattig hotelletje tegen de kerk santa Maria aangedrukt. Omdat alles stoffig is. Eerst ff douchen. Dan lopen we in het plaatsje wat rond. Erg leuk. Er bloeuen hier bomen dat lijkt oo blauwe regen en ruikt als jasmijn. Papa is hekemaal dol op die geur. Als ik dit schrijf  zitten we op een bankje op een plein te wachten tot we kunnen eten. Ons restaurant gaat pas om 20 uur open. Best jammer want we hebben door de lange route een echte lunch overgeslagen. Hadden wel nog wat fruit en een muffin van t ontbijt mee. Dus hebben we best trek. Oh ja. En bij een restaurantje op de terugweg naar de auto hebben we een solero ijsje gekocht.
Maar t is bijna zover.

We liggen in ons bedje. Morgen een wat langere rit via een omweg Iznajar. Een bijzonder die t dorpje. Tot morgen.😍😘