Wat een stralende dag op weg naar Jerez de la Frontera.

23 april 2023 - Jerez, Spanje

Goedemorgen, Wat is dit lekker wakkerworden, het zonnetje schijnt, we zetten een bakje koffie met een bijzonder filtertje, zie foto en zitten op ons balkon, uitkijkend over een enorme vlakte. Het lijkt een beetje alsof ik in nerja s morgens op de veranda zat met een koffie en een mandarijntje. Net zo frisjes hahaha. Onder mij balkt het ezeltje. Na het ontbijt vertrekken we weer. Op weg naar de kust aan de zijkant van Spanje bij Cadiz.  We slapen vanavond in jerez de la Frontera. 3 nachtjes.

Vandaag rijden we eerst door naar vejer de la Frontera. Een schattig wit plaatsje. Dit ligt 1 uurtje onder jerez. Ik zag foto’s van een kleurrijke fontein op een plaza, diverse witte molens en een standbeeld van Maria, over de vallei uitkijkend.   Ben benieuwd of we t kunnen vinden, vooral de molens…

De reis naar vejer gaat voorspoedig. Vejer is weer zo’n plaatsje  met zeer smalle straatjes omhoog en steil naar beneden waar Tom(Tom) dol op is. Pff. Gelukkig kan papa goed sturen maar ik  knijp de billen nog wel eens samen.pfff.

Hoewel het voor ons wat klimwerk is  in de smalle steegjes is alles wel dichtbij. We vinden eerst Maria en 6 min. Lopen daarna plaza espana. Inderdaad een super leuk pleintje. Hier eten we wat bij la Casa del califa. Falafel en doner kebab. Daarna terug naar de 🚗. Iets verderop heeft Herman een molen gezien, we lopen er heen en daar staan er 3. Op een rijtje. Leuk om te zien. Alle 3 de dingen hier gevonden. Door naar ons hotel, Tio Pépé. Met een kleine tussenstop bij Conil   waard we even bij de zee gaan kijken, vanaf een klif. We zitten nu aan de Costa de Luz.

Om 18 uur zijn we in t hotel. Uitladen, auto'parkeren in parking nabij 5 min lopen en daarna krijgen we een glaasje sherry. Normaal lust ik dit niet, maar deze is verrassend lekker.  Ik vind em lekkerder dan papa.😋

Vanavond gaan we eten bij mulai een leuk restaurant in een steegje met een terras buiten onder oosterse parasolletjes. We eten eens geen tapas. Leuke tent , aanrader.  Dat was onze dag weer. Morgen na t ontbijt naar Gibraltar.