SEVILLA…FERIA Ole

22 april 2023 - Carmona, Spanje

Vandaag start de dag met mist. Vannacht heeft het geregend en het is best fris hier op de heuvel in het kasteel. Op naar het ontbijt. Wat compleet leeggeroofd lijkt. In dit hotel zitten een aantal Engelse groepen die georganiseerd rondreizen.   Het personeel lijkt geen zin te hebben om bij te vullen. Best tegenvallend voor zo’n mooi duur hotel. We hebben in goedkopere accommodatie gezeten wat vele malen beter was. Gelukkig zitten we lekker voor de grote ramen met uitzicht.  We kunnen vandaag rustig aan doen…vanmiddag begint de zon weer volop te schijnen.

En of die ging schijnen. Warm dat het was vandaag. 30 graden en druk!!!!!!!!

Er is dit weekend FERIA in Sevilla. Een traditioneel feest. Het feestterrein is in een buitenwijk, maar blijkbaar loopt heel Sevilla uit. En gaan ze eerst allemaal naar de stad?  Dus 30 min. In de rij bij de P garage. Maar goed 👍 we staan. Dicht bij de setas, dat paddestoelvormige bouwwerk waar we de vorige keer bij in een hotel zaten.  We liepen dus op dezelfde manier naar het oude centrum. Leuk hoor. Oude herinneringen. Hebben overal even gekeken, en veel in de schaduw gezeten. Bij plaza España ontdekken we een enorme stoet paarden met koetsjes, de manen van de paarden vol met bloemen, de mannen in pak met een strohoeden en de vrouwen in flamencojurken of anders sjiek. Het schijnt een keuring te zijn ter ere van de feria. Ook s avonds komen we overal jonge dames opgedoft tegen. T lijkt wel,of iedereen zijn beste pak aan heeft…haha je haalt de toeristen er nu makkelijk uit. Al met al een leuke kleurrijke dag.