GIBRALTAR AAPJES EN ROTS

24 april 2023 - Gibraltar, Gibraltar

Vandaag gaan we naar Gibraltar. Een stukje Great Britain in Spanje. We rijden in 1 uur en 15 min naar de grens. Net voor de grens parkeren we de auto. Dat was ff zoeken, maar eigenlijk heel eenvoudig. Parkeerplaats santa Barbara. We lopen de grenscontroles door. Bijzonder. Daarna richting het centrum over de start en landingsbaan van het vliegveld. Dat is pas bijzonder. Al het verkeer gaat over de landingsbaan.  Komt er een vliegtuig aan , gaat t licht op rood en wordt de baan  schoongemaakt.  Daarna lopen we naar mainsteet, de eerste rode telefooncellen zijn snel gespot. Ons uiteindelijke doel is de kabelbaan naar de top van de berg. Hier leven als enige in Europa een groep berber aapjes int. Wild.  Nou ja wild, ze zijn mensen gewend. Maar eerst de kabelbaan, brrr. Toch wel erg hoog als je vooraan staat en naar beneden kijkt. Direct bij aankomst  oven zit er al een Aapje te wachten.  Even later zijn we getuige van een echte beroving. Nergens een aap te bekennen en dan ineens rits rits en leeg is de rugzak van een meneer, 3 grote baguettes is de buit. Die de aap direct gaat zitten opeten. Ze ruiken vast dat het in de rugzak zat. Tjonge wat een mooi uitzicht. Afrika kunnen we ook heel,helder en duidelijk zien. Gibraltar staat bekend om zijn puntige rots.

We besluiten om even in het restaurant te drinken en nemen een koffie en chocoladecake.  Daarna naar de andere kant voor nog meer Aapjes.  Erg leuk om te zien.

Weer terug naar beneden lopen we in een uur terug naar de grens. Rustig en af en toe een winkeltje in. Het is wel genoeg geweest. Eindelijk eens weer een snelle hap bij de Mac en dan naar ons hotel in jerez. Hier zijn we om 21 uur. Morgen gaan we o.a. naar de Koninklijke rijschool van de andalusche paarden . Tot morgen.