Op weg naar charleston. Wat een fantastische dag

24 juli 2017 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

Maandag. We vertrekken vandaag eerst naar het savannah wildlife refuge. Je kan hier een wildlife drive rijden. Een 4 Miles durende tocht . Ongeveer 7 km. We spotten Direct al een flinke alligator. Jawel. Nu hebben wij bewijzen!!!! Foto's op de camera van Herman. Later zien we er nog meer. Het is hier echt prachtig en echt het zuiden wat je ziet op tv. Dit park was vroeger 4 plantages met rijstvelden. Met het einde van de burgeroorlog in 1865 verdween de slavenarbeid..en ook de rijstvelden. Hier ook weer het Spaanse mos aan de oak tree. Nu weet ik t zeker. Het is een eik. Het mos is verder niet schadelijk voor de boom. Bij het visitor center krijgen we nog meer info. De rit naar charleston is hierna nog twee uurtjes. We picknicken onderweg en zijn in ons hotel om 15 uur. Onze kamer ligt prachtig op de derde verdieping met uitzicht op t zwembad en de binnentuin en...lijkt precies op de foto, die ik al op de blog had gezet. Hemelbedden met kant. Zo schattig. We blijven niet lang, want we kunnen net nog naar fort sumpter met de laatste boot (om 4 uur). Bij dit fort begon de burgeroorlog op 12 april 1861. Het fort werd bemand door unie soldaten( het Amerikaanse leger van de verenigde staten) en werd aangevallen door de confederale zuiderlijke staten.  Ik ben een enorme fan van de serie North and South. Ik heb samen met isa het overgrote deel van de serie net voor vertrek gezien. Isa zegt dan ook, he, hier zat Billy met zijn leger...en morgen...gaan de naar het huis van de familie Orry Main, meer hierover later. Op de terugreis met de boot doen Herman. En ik een titanicje( op de punt van de boot staan hahah) en wat denk je, we worden begroet door 8 dolfijnen, net als in de film....nou, wat een topdag, toch!