Boone hall Plantation ..of voor ons Mont Royal van de familie Main uit NORTH and SOUTH

25 juli 2017 - Charleston, South Carolina, Verenigde Staten

vandaag is het zover...ik mag eindelijk naar deze plantage. Dit stond echt super hoog op mijn Bucket list. The boone hall Plantation is de oudste nog werkende plantage, maar voor ons vooral de opnameplek van het huis in het zuiden in de bovengenoemde serie uit 1984!!! Dus jeugdige lezers, Google t maar hahaha. Het is 20 minutes rijden van charleston. Maar eerst genieten van een bijzonder ontbijt in ons prachtige hotel. Alles is hier Engels en "ouderwets". We eten in de binnentuin. Dan op naar het huis. Wauw, en dan rijden we echt de laan op, waar Orry galopperend thuiskwam, of waar Billy eindelijk bij Brett terugkwam van de oorlog tussen zijn familie uit het Noorden en haar familie uit south Carolina. Wel een momentje voor mij. We maken een Tour door het huis, bezoeken een uitleg over de slaven en bezoeken de slavenhuisjes. Het is echt exact zoals in de serie. Een advertentie in de krant uit 1857 voor de verkoop van 25 prime negreos...vond ik toch wel even slikken. Ook al weet je dat het gruwelijk was in die tijd, als je dan echt de voorbeelden weer ziet...doet dit wat met je. Het weer is vandaag zonnig en zinderend. We hebben echt wel wat last van deze hitte. Dus rustig aan. Rond half 5 zijn we weer in het hotel terug. Komt mooi uit. Ze serveren tussen 5 en 6 koekjes kaas en wijn/icetea gratis van de zaak. Erg leuk. Daarna gaan we stad weer in en eten we bij een gezellige tent. Morgen nog even naar the marktplaats schijn tegenover t hotel voordat we naar het vliegveld vertrekken. Om 14.25 uur vertrekt onze vlucht naar Washington.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Carla:
    26 juli 2017
    Het overweldig zo mooi ik geniet ervan om dit allemaal zo mee te beleven en zo op de foto's te zien en isa en lara die weten ook niet wat zien allemaal het is genieten voor jullie een reis om nooit te vergeten