Even wennen in en aan New York

29 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

zaterdag. Dit keer geen ontbijt in het hotel, maar bij de Mac op de hoek hebben ze heerlijke panecakes!!!!! He, ze zijn er weer!!!!!!!!

Ze voorspellen wat regen vanmorgen. DUs veranderen we onze plannen en gaan we eerst naar 9/11 memorial en museum. Een zeer indrukwekkend museum over de aanslag op de terroristische aanslag op Amerika, waaronder de twin towers op 9 sept 2001. We nemen de metro naar 9/11. Maar krijgen een express train, waarvan zelfs een aantal vriendelijke new yorkse dames (zeer vriendelijk maar met angstaanjagend uiterlijk!)niet weten waar, die precies stopt. Mmm, het werkt iets anders dan in Washington haha.

Maar we stappen precies goed uit. Na ons bezoek aan 9/11 willen we naar het Vrijheidsbeeld. Helaas is het al wat laat en staat het licht (klein zonnetje) ook precies verkeerd. Mmmm. Plan veranderd.

Met de metro naar central park. Maar welke en waar is die? We hebben een metro plattegrond (thuis uitgeprint) waar ook ik een leesbril voor nodig heb. Tot op heden zijn we nog geen fatsoenlijke kaart tegengekomen!!!! Maar het lukt. We stappen uit bij bloomingdales, het warenhuis van Amerika al la Bijenkorf. En gaan op zoek naar het restaurant van de film serendipity en BELANGRIJK de cupcake ATM. Gevonden!  Daarna naar het PLAZA hotel en cental park. Een feest der herkenning voor de meiden, uit de film Home Alone 2. Uiteindelijk is het best wat laat als we eindelijk een plek vinden om te plassen en te eten.he tis heel druk. We zijn heel laat "thuis". En man, wat zijn wij allemaal moe, maar voldaan. Morgen doen we eens lekker rustig aan. 3 dagen een stad doorcrossen en reizen eist een beetje zijn tol. Het wordt mooi weer morgen . Ps trouwens geen regen gehad vandaag, mooi weer 23 graden en bewolking. Ook wel weer eens leuk. Morgen wordt het weer zweten waarschijnlijk.