Een tussenverhaaltje vanuit de amtrak trein naar New york

28 juli 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Jongens. Wat hebben we weer geluk. T regent...maar als wij naar het metrostation lopen is t droog. Een 10 minuten loopje. Daar nemen we de metro naar union station. Een rechtstreekse verbinding. Wel net zo makkelijk. We zijn wat vroeg. Dus de incheckgate staat nog niet op t bord. Het is net als op een vliegveld. Uiteindelijk staan we lekker voor in de rij bij de gate. Maar ja. Onervaren als wij zijn. Belanden we in de trein. Die volstroomt met mensen. Die wel weten hoe het moet....en is er nergens meer plek...of alleen single seats. Uiteindelijk racen we meerdere trein stellen Door. ..tot we 4 zitplaatsen zien waar een meisje alleen zit. Die vragen we of zij bereid is om te verhuizen...en gelukkig wil ze dit. Koffers zijn toch wat groot....al heb ik afmetingen gecontroleerd en mogen ze mee...maar til maar een koffer van 23 kg omhoog in een bagagebak boven je. Maar t is gelukt haha.. het is nu tijd om onze sandwiches op te eten. Maar wat een gehobbel en heen-weer geslinger grappig..En we moeten nog wel even. De aankomsttijd in New York is 15.20 uur. We kunnen wel naar buiten kijken . Maar ik heb goede wifi. Al hoor ik naast mij van isa en lara wel wat gemopper over de verbinding. Ons hotel in New York ligt di ht ij het treinstation satijn. Midden in manhatten. 6 block (sraten) van timessquare. Time to stop. Weating for New adventures. Groetjes Harriët
Ps t weer in New York is prachtig...Volgens de voorspellingen . We zien ook buiten dat t droog en zonnig is.