Key West op z'n best. Zonnig!!!!!!!

14 juli 2017 - Key West, Florida, Verenigde Staten

Key west. Vrijdag 14 juli.

Na het ontbijt....rond 9.00 wat later...vertrekken we naar key west. Het uiterste puntje van de key eilanden. Hier schijnt een Caribisch sfeertje te hangen en lopen de kippen op straat. Het is ongeveer een uurtje rijden over highway 1 south tot je dus niet verder meer kan. De omgeving is prachtig en het weer ook. Ook al zegt accuweather regen...het is zonovergoten en heel erg warm. Het zweet loopt in straaltjes naar beneden...zelf bij mij..die nooit goed kan zweten.
Key west is heel bijzonder. Met z'n houten pastelkleurige huisjes met veranda. Toch vinden we het erg Amerikaans.  Overal hangt de vlag van Amerika. Wat een leuke plaats.  We bezoeken het meest zuiderlijke punt. Een grote boei op het land.. Van hieruit kan de je Cuba zien. Maar ik zag t niet liggen...
We struinen de gehele dag key west door. En bezoeken het oude Aquarium.

Bijzonder: ik hen conch gegeten....Conch fritters is gefrituurde schelpdieren van de grote roze gedraaide schelp....die je overal ziet.

Spannend moment...we wilde aan het eind van de dag nog snel even bij the little whitehouse kijken. Hier op key  heeft president Eisenhower na een hartaanval hier aangesterkt. Truman heeft hier veel zaken gedaan en ook president Kennedy heeft tijdens de Cuba crisis hier verbleven. We vonden het maar toen we eruit wilde...waren de hekken dicht....gelukkig zagen we de man die het Afsloot...en riepen we om hulp. Pfff dat was een extra warm momentje.

Status jet lag, prima, we zijn bijna gewend. Geen dips meer om half 4 van Lara en half 6 van isa en mij....we slapen heerlijk.....maar we zijn na zo'n warme actieve dag ook zzoooooooooo moe...haha

We vertrekken zometeen naar key largo om te snorkelen.

1. Mama:
    15 juli 2017
    Lieve allemaal, wat een super leuke blog hou jij bij Harriëtte (houden zo Harriëtte) ik kijk er iedere dag naar uit en volg jullie op de kaart . En hoe is het met jullie Isa en Lara .Op het thuisfront is alles oké liefs mama dikke knuffel van oma
  2. Carla:
    16 juli 2017
    Hoi met oma als ik het allemaal zie en lees hebben jullie een mooie reis en erg warm hier word het van de week beter dus jullie zaten opgesloten achter een hek gelukkig dat er iemand aankwam hadden jullie daar moeten slapen met de meisjes ook alles oke hier ook verders alles oke een dikke knuffel